Auckland, de bijna start van het avontuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu Auckland, de bijna start van het avontuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

Auckland, de bijna start van het avontuur

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

08 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Auckland, een hele nieuwe ervaring.

Waar sommige mensen aan de Oost kust van Australië in steden zich druk maakten om hun make-up, draait het hier vooral om de warme, lekker zittende kleding. Zelfs vrouwen in afritsbroeken zijn hier toegestaan ;-).

Alles in New Zealand draait hier om het outdoor leven, dat is te zien aan de outdoor winkels IN de stad, in plaats van buiten de stad, maar ook aan de mensen. Iedereen houdt hier van de natuur en wil graag zoveel mogelijk mooie dingen zien. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar die zijn er overal. 
Vanmiddag ging ik de andere kant van de wijk verkennen, maar ik ontdekte dat ik spierpijn had van mijn sportieve wandeling de dag ervoor. Er zijn hier veel heuvels, daar zijn de Zeven Heuvelen tijdens de Vierdaagse en de Blue Mountains in Sydney niets bij. 
Misschien dat ik na 5 weken New Zealand wel genoeg getraind heb om de Vierdaagse te gaan lopen....

Het bevalt me wel, kleine leuke winkeltjes, niet zo massaal. Maar 1 'echte' grote winkelstraat, alles redelijk dichtbij en goed geregelde bussen, die ik overigens niet gebruikt heb, maar volgens mij is het handig.
Het ziet er in ieder geval handig uit.

Het hostel waar ik zit, City Garden Lodge, is eigenlijk het soort studentenhuis waar ik graag had willen wonen, maar nooit gedaan heb. Veel kamers, een groot huis met een indrukwekkende grote trap die niet onder doet voor een film trap. Alles is hier keurig schoon, wat weinig douches en maar 1 werkende computer om te skypen, maar ach we kunnen in ieder geval skypen, toch?!
Dan de living room, oude stoelen en banken, met ieder nachtlampjes, een open haard en geen tv. Gister heb ik daar dan ook heerlijk mijn boek uit gelezen. Met een kop thee (gratis!!) en een heerlijk Mrs. Higgins koekje, White Chocolate Macademia!
'Just feels like home'

Het voelt of ik in dit land meer rust heb gevonden, het is meer mijn ding. Vandaag mijn trip verder gepland. Niet verder dan een aantal plaatsen, want ik heb geleerd vanuit Australië dat het echt geen nut heeft om zover vooruit te plannen. Wel moet ik een aantal plaatsen meer tijd in plannen, voor bepaalde trips die ik wil doen en omdat ik rond 8 december hier terug wil zijn. 
Wat ik ga doen:
The magic adventure tour, daarin zie ik het noorder en zuider eiland van New Zealand. En eigenlijk is dit dan ook de meest uitgebreide pas die ik hier kon boeken. Als ik 8 december terug ben ga ik nog het noordelijkste puntje, The Bay of Islands, doen. 
Ik heb in mijn kamer een heel lief Frans meisje ontmoet die deze trip heeft gedaan en ze vertelde me dat het goed was om hier twee à drie dagen voor uit te trekken. Prima.., want mijn vlucht staat natuurlijk gepland op 12 december.

Just feels like home, a little bit sometimes.
Er zijn hier leuke en mooie dingen te zien, echt waar, maar na vele gesprekken besef ik me nog meer dan ik thuis al deed dat je als persoon de enige bent die iets van je leven kunt maken.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven en hoe je dit in vult. Het leven heb je gekregen als een soort open boek.. Het verhaal erin moet je zelf nog schrijven. De kleine hoofdstukken zijn een soort vertalingen van lessen die je onderweg leert.
Door een reis als deze besef ik me nog meer hoeveel het waard is om 'gewoon' privacy te hebben, de vrijheid en de mogelijkheid te hebben zelf te kunnen kiezen waar te wonen, met wie te wonen, of voor welk werk ik kies, maar dat niet alleen.
Ook 'altijd' te kunnen douchen, te kunnen wassen, naar de wc te kunnen gaan, te kunnen janken zonder dat er iemand om me heen is, de keuze te hebben in dit alles, de auto te kunnen pakken omdat afstanden niet zo groot zijn, te slapen in ons heerlijke bed, te wonen op een heerlijke plek, te kunnen koken met eigen spullen, een glas wijn in mijn hand, een boek te kunnen lezen op de bank met een kop thee.
Dat is pas echt like home. 
Dit is meer een uit de hand gelopen lange vakantie. En pas nu ik echt uit de situatie ben, besef ik me die kleine dingen, die eigenlijk zoveel waard zijn. Altijd besefte ik me al hoe belangrijk deze dingen zijn, maar dat echte besef is nu toch wel gekomen. Het is zo belangrijk om zoveel fijne mensen om me heen te hebben. Mensen die op een zelfde golflengte zitten en me niet constant verbeteren omdat ik een naam van iets anders uitspreek (so what? You Know what I mean..).. En echt, het is zo fijn dat ik deze mensen heb gevonden in mijn leven, die elkaar en anderen en mij, in hun waarde laten.
Elk mens is uniek en prachtig op zichzelf.

Vanaf morgen begint mijn echte avontuur met de bus. Reizen, reizen, uit een tas, van plek naar plek. Ergens vind ik het wel weer spannend. Benieuwd waar ik beland, welke mensen ik ontmoet en welke mooie dingen ik ga zien.

Tot nu toe is alles altijd wel goedgekomen, dus dat zal vanaf morgen ook wel. Ik gok dat ik vanaf morgen weer in een flow terecht kom, waar ik tot 8 december niet meer uit kom.

En dan is de cirkel na 7 weken weer even rond:
Let It Go....

  • 08 November 2012 - 13:17

    Mieke:

    Een leerzame reis dus. En nog mooi ook. Wat wil je nog meer? Fijn om je ervaringen te lezen,

    liefs Mieke

  • 08 November 2012 - 17:02

    Mathijs:

    Zijn de afritsbroeken daar toegestaan?? En zeker de driekwartbroeken ook!? En als je niet oppast zie je daar zeker ook de witte en zwarte leggings langskomen. Klinkt als de 'City of Fashion'

    Als je tijd bent kun je weer lekker burgerlijk met mij op de bank je kopje thee drinken. J
    Maar dan wel met een normale broek en geen afrits, driekwart of wat dan ook voor modeflater broeken.

  • 08 November 2012 - 19:23

    Jacques:

    Hey Lonneke,

    Nou, weer een leuk verhaal van je.
    Je doet zo wel weer wat levenslessen ervaring op met al die verschillen in de mensheid.
    Maar ondanks dat, wees op je hoede...........you never knows.
    Geniet er lekker van ,van alles wat nieuw voor je is.
    Tot mailing ,

    Greetz
    Jacques

  • 08 November 2012 - 21:21

    Lianne:



    Lonneke,
    Met afritsbroek ,driekwartbroek,legging zwart ,wit, of roze!!!!
    Het maakt niet uit ,dit is allemaal de buitenkant
    Het gaat hierom ...hoe is het met de binnenkant?
    Nou meissie,daar is niets mis mee,want je kan genieten van alles om je heen
    En je kan waarderen wat je hebt SUPER toch ........
    Geniet nog maar lékker
    Liefs

  • 09 November 2012 - 16:44

    Annie Zwartjes :

    hoi lonneke ik heb je bericht gelezen het lijkt me echt een enorme ervaring rijker maar goed dat je het nu gedaan hebt want er was misschien niks meer van gekomen wel heel dapper dat je het aandurft ik hoop dat je nog een hele fijne vakantie hebt en geniet er maar lekker van groetjes uit groesbeek doei

  • 09 November 2012 - 22:16

    Lonneke Van Hezewijk:

    Dank jullie wel voor de lieve reacties!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9366

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: