Vlucht naar New Zealand en Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu Vlucht naar New Zealand en Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

Vlucht naar New Zealand en Auckland!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

06 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn vlucht was meer dan prima.
Ik kwam aan op Brisbane airport, veel te vroeg! Croissantje gegeten, koffie gedronken en daarna in gecheckt.
De lieftallige Chinese dame vertelde me dat ik wel m'n ticket moest printen vanwege de strenge New Zealandse immigratiedienst. Ik geprint, ondanks dat m'n data niet meer kloppen, goed, prima!
Daarna beetje rondgehangen, toch een extra shirtje gekocht van m'n laatste Australische geld.. To be sure, want het is hier koud! Zo rond de 15 graden? Wel lekker hoor, wil hier veel wandelen, dus als het droog blijft is het perfect!
Toen ik in t vliegtuig aan kwam en zocht naar m'n plekje op 25b, zag ik dat er een vrouw aan t drentelen was bij 25a. Bleek dat er een box met draagbare zuurstof daar stond? Geen idee maar die vrouw kon er niet zitten.
Voor mij mooi meegenomen, ik mocht verplaatsen maar hoefde dat niet, mooi niet dus! Kon lekker met m'n beentjes gestrekt n filmpje kijken!
Had veel keus, maar met t oog op de lange vluchten van 2 keer 10 uur, wilde ik nog niet alle nieuwe films kijken.. Dus het werd: Friends with benefits!

Met mijn heerlijke pies, ja ja een keer geen rijst bij China airlines!
En m'n chocolade koekjes een filmpje kijken en me alvast verdiepen in de Lonely Planet van New Zealand.
Aangekomen op Auckland airport ervaarde k de leukste immigratiedienst. Ze waren erg vriendelijk, maakte grapjes en deden niet zo moeilijk.

De 'man van de stempels' lachte en vertelde me een geweldige plek om te sky diven.. Toch wel het overwegen waard!
Grapjes en vriendelijkheid, Ergens had ik verwacht dat ze zo streng zouden zijn, maar dat viel dus mee!

Natuurlijk werd ik geïnspecteerd door de security hond, maar niet omdat hij mij zo leuk vond.
Het grappige vond ik wel dat het een Beagle was!
Waar wij grote 'enge' herdershonden voor inzetten,
Kwam er hier een vrolijke Beagle naar me toegelopen.
Super lief!
En ja in mijn tas zit vaak eten, een muesli reep, appels.
Ik vertelde de mevrouw dat ik t er allemaal eruit had gehaald voor m'n vlucht en het was OK.
Geen check, niets, best wel relaxed allemaal dus!
Arrival hall, allemaal mensen die hun geliefden op stonden te wachten.. En daar stond ik dan, alleen.
Alleen op weg baarlijk nieuwe avontuur.
Best wel raar, nu ik mijn nieuwe travel vrienden in Australië heb achtergelaten.. Maar het voelde wel goed,
Een soort van: ach ja, another day at the office.
Informatie punt gezocht, shuttle bus geregeld en rond 8 uur, precies rond sluitingstijd, kwam ik aan bij mijn hostel.
Mensen waren aan t koken, dronken kopje thee en vooral:
Ze waren erg blij dat ik uit Nederland kwam en niet uit Duitsland... Want de germans.. Die zijn hier overal!

Een prima rustig hostel met 'free wifi', eens kijken wat ik daarmee kan. Daarna wat gelezen, mailtjes gestuurd en lekker geslapen.
Het tijdsverschil is twaalf uur, dus terwijl jullie de avond/nacht in gaan, is mijn dag begonnen!
Een nieuwe dag met nieuwe mogelijkheden!
Het plan: mijn hostel ligt dicht bij een park, waardoor ik ga lopen om een supermarkt te vinden; een NZ simkaart kopen; Mijn busreis plannen bij de busmaatschappij.

Voor zover Auckland, geen idee wat waar of wanneer, maar het eerste uitzicht uit mijn vliegtuigraampje was al prachtig...
'Welkom in t prachtige Hobbit/Kiwi land!'

  • 07 November 2012 - 04:33

    Mathijs:

    Spannend schat. Een nieuw avontuur is weer begonnen.
    Het is natuurlijk moeilijk om je vetrouwde habitat te verlaten na zoveel weken, maar mijn gevoel zegt dat je hier vindt wat je zoekt in je reis; de rust, natuur en het ultieme reis gevoel.
    Geniet en laat je niet gek maken.

    Dikke kus.
    Mathijs

  • 07 November 2012 - 05:53

    Diewer:

    Nice Lon,

    Geniet en laat het onbekende op je af komen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9370

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: