De eerste week Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu De eerste week Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

De eerste week Australië

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

25 September 2012 | Australië, Sydney

25 september, een week van huis.

Zo, wat is deze week voorbij gevlogen. Ik weet nog goed hoe ik druk bezig was met mijn voorbereidingen en het afscheid nemen van iedereen.
Er is alweer zoveel gebeurd. Ik werd op Schiphol opgehaald door Merel en Niels, samen met 12 anderen uit Nederland met wie de reis startte.
Veel verschillende mensen, maar ook wel meteen een klik met twee meiden: Bettine en Diewer.
Dezelfde soort doelen voor op reis en veel gelijkenissen, maar ook verschillen. Hele lieveen leuke meiden die het wel zien zitten om met me verder te reizen.
We willen dezelfde dingen zien, dus dat is erg fijn!

Goed, nu Sydney, wat een ontzettend mooie, geweldige en indrukwekkende stad. Jammer alleen dat alles hier zo ontzettend duur is! Een prachtig park in het midden (Hyde park, 1/6e zo groot als dat in Londen), en ook Botanische tuinen, waar ze JUIST willen dat je op het gras loopt, ruikt aan de bloemen, planten en bomen, geweldig toch? In Nederland mag dit niet in dit soort tuinen.
Dan Kakatoo Island, waar we op een heerlijk strand hebben gelegen en een stuk gelopen hebben om de natuurlijke ingang te zien van de zee naar de haven hier in Sydney.
En nee, jongens, ik heb nog geen Hyde Sails Rockstars gezien!
Wel heerlijke surf dudes ( ;-) ) , die het niet haalden bij het lichaam van m’n lieverd thuis hoor!
Want ik heb gisteren gesurfd!Voor het eerst in mijn leven! En ja..het lijkt op yoga..maar op een mat ben ik toch nog iets beter dan in het water. Wel erg gefocust en ‘balanced’, dus op mijn knieen en voeten kon ik zeker ‘staan’!
Het was een geweldige ervaring en vandaar dat ik op een 5 daagse surftrip ga, ook met de meiden en nog 2 anderen van mijn groep. Erg gezellig!

Dacht ik trouwens ontsnapt te zijn aan Brabant, zat ik met 5 brabo’s in mijn groep, gelachen dat we hebben!Het is dan ook Enuuuurrruhm gezellig!

Verder ben ik bij de Blue Mountains geweest voor een erg pittige hike, maar zo geweldig mooi! Zo indrukwekkend! De natuur is hier zo mooi, dat is haast niet voor te stellen.

Uiteindelijk ben ik een week van huis, maar heb ik zo’n spierpijn, dat heb ik thuis nog nooit gehad. Ik ben ook redelijk bekaf, door alle indrukken, socializen, biertjes drinken in de O’Malleys (karaoke!) en de World bar..Echt stappen en zuipen is niet het doel van mijn reis, en dat is hier dan ook echt niet te betalen.
Ik vind het heerlijk dat ik mensen heb gevonden met wie ik kan samen reizen als ik wil…en het ziet er naar uit dat ik daardoor TOCH de Westkust ga doen, omdat de Oostkust een aantal high lights heeft die ik wil zien, maar ik het liefste naar de Westkust wil.
Het plan is nu om vanuit Perth met de auto naar boven te rijden, nadat we een maand over de Oostkust hebben gedaan. Want daar is de natuur wat ongerepter, is het minder party dan aan de Oostkust.
Ik zie nu dat ik alles heerlijk door elkaar heb getypt, maar zo zijn jullie wel op de hoogte van alles wat er gebeurd is.
Nog een ander mooi detail van Taipei:
We wilden als 3 blonde meiden gaan pinnen, maar dit lukte niet helemaal. Om hulp gevraagd en opeens stonden er 5 Taiwainese meisjes om ons heen die in gebrekkig Engels ons wilden helpen. Ze hebben de hulplijn van de pinautomaat gebeld, en vervolgens heeft een vrouw ons geholpen die wel goed Engels sprak. Geweldig vriendelijk! Vervolgens wilden ze ook nog…..ja, daar komt het cliche… op de foto met ons!

De mensen die ik hier over het algemeen ontmoet zijn vriendelijk, sociaal, iedereen wil helpen en eigen ervaringen vertellen.

Zo meteen even wat reisplannen hier bespreken, er is ontzettend veel (gratis) hulp en veel kortingen. Toch is het hier erg duur.. dus ik denk dat ik wat korter in Azie zal zijn. Ik krijg maar 1 keer in mijn leven een jaar visum waarbij ik ook kan werken voor Australie, dan focus ik me hier liever nu wat meer op.
Want, oud en nieuw vier ik echt niet in Sydney…maar hopelijk in de Outback!

Oh, ik zie net dat ik nog niet de eerste plannen heb getypt:
Vrijdag vertrek ik uit Sydney (dan heb ik pas mijn Australische pinpas) op surftrip van Sydney naar Byron Bay, daar zit lunch, accommodatie en de trip in, dan ben ik al een gedeelte bij de Oostkust geweest. Daarna richting Brisbane, Airlie beach, daar schijnt een resort te zijn waar we even tot rust komen. Daarna vanuit Cairns richting Perth.. maar er ligt natuurlijk nog niets vast..maar dit is voorlopig het plan!

Genoeg nog te plannen en te vertellen, maar ik ben bijna aan de beurt…
Hoe is het in Nederland? Hopelijk gaat alles goed met jullie!

Tot de volgende update!!

Heel veel dikke kussen en Liefs!!



  • 04 Oktober 2012 - 15:12

    Kim:

    He lieverd!!

    Wat super om dit allemaal te lezen! Vind het moeilijk om me een voorstelling te maken van hoe het daar is, maar het klinkt allemaal zo geweldig! Ik hoop dat je daar de tijd hebt voor jezelf, maar ook om lol te maken, leuke dingen te doen.. en dat het geld je niet teveel tegen gaat houden!

    Ik denk aan je!

    Liefs en dikke Kus

  • 07 Oktober 2012 - 21:39

    Fien En Willie:

    Hoi Lonneke leuk om te lezen dat je zoveel meemaakt ,we zijn benieuwd naar de foto's.
    veel plezier nog verder.
    kusjes mam & pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9358

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: