Sydney, Brisbane - Noosa - Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu Sydney, Brisbane - Noosa - Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

Sydney, Brisbane - Noosa - Rainbow Beach

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 Oktober 2012 | Australië, Rainbow Beach

Het is vandaag 14 oktober en ik weet dat het eigenlijk veel te lang geleden is dat ik iets geschreven heb.
Het is alleen lastig om iets te typen, zonder laptop of zonder free wi-fi of wi-fi dat goed werkt. Het is erg opvallend dat alles hier redelijk goed geregeld is, de trips, het openbaar vervoer, overal openbare 'schone' toiletten, behalve wi-fi.

Momenteel zit ik in Rainbow beach, om morgen te vertrekken naar Fraser Island! Het grootste zand eiland ter wereld, het is vast te googlen.
De meren schijnen daar helder te zijn en ik ga daar hopelijk mijn eerste echte wilde dingoes zien!

Nadat ik een week in Sydney gezeten heb, was ik blij dat ik eindelijk weer verder kon, richting Brisbane.Deze trip hebben we onderbroken met een surftrip op Spot X.
Geweldig leuk, nadat ik heeeeeeeeeeeel veel geprobeerd en geoefend had..Eindelijk had ik door hoe ik mijn yoga skills op mijn surf board kon beoefenen. Dus Lianne en Joke, jullie kunnen trots zijn ;-)
Ik heb er wel een nieuwe hobby bij..want ik check nu elke golf als ik op het strand lig...en heb steeds zin om weer op een surfboard te staan!
Ik kan zelfs bochtjes en ja, daar heb ik wel foto's van!
Overigens, foto's uploaden duurt ontzettend lang, ik zal, zodra ik tijd heb.... echt wat uploaden voor jullie.
Het is hier zo ontzettend prachtig, dit wil ik graag met jullie delen!

Byron Bay.
Na onze surftrip zijn we afgezet in Byron Bay. Een geweldig leuk hippie dorpje waar de sfeer zo relaxed is, dat ik er eigenlijk wel langer had willen blijven. (Dit kon niet omdat we onze camper moesten ophalen in Brisbane) Het strand was prima, leuke winkeltjes en een geweldig mooie vuurtoren!
De walk er naar toe was amazing en we zijn zelfs een wilde walibi tegengekomen. De terugweg was wat minder, toen ik mijn teen stootte en deze helemaal bebloed was.... Toen we de weg vroegen aan een voorbij komende 'toerist' , bood hij ons een lift aan, dus we hoefden gelukkig niet terug te lopen. Hij vond ons eruit zien als teenagers...haha, dat wordt was als ik 30 ben...

Hierna zijn we naar Brisbane vertrokken. Dit hebben we met de goedkoopste bus kunnen doen, de afstanden zijn hier enorm. Onderweg zijn er genoeg dingen om te zien...dode kangaroes langs de weg.... al die gele verkeersborden... geweldige natuur, dus mij hoor je niet klagen.
In Brisbane hebben Diewer en ik ons rijdende huisje (tot 1 november) opgehaald en zijn we onze roadtrip begonnen.
We zouden dit met nog een ander meisje doen, maar zij is afgehaakt. Het is dus, just the two of us. En alllllle andere backpackers die we tegenkomen bij trips, op parkeerplaatsen en campings.

We redden ons prima, alleen alles, echt alles kost hier ontzettend veel geld. Zelfs campings zijn niet goedkoop helaas. Het kost iets, maar daardoor hebben we wel de vrijheid te gaan en staan waar we willen. Af en toe hebben we stroom nodig voor koelkast en dergelijke apparatuur. Ook douchen is hier overal mogelijk..maar warme douches zijn te vinden op campings en in hostels. We moeten het nog even uitvinden hoe we bij hostels naar binnen kunnen sneaken en op parkeerplaatsen kunnen staan.
Op de parkeerplaatsen schrikken we van posums (gemuteerde eekhoorns die lijken op een kangaroe) en maken we de grappigste dingen mee. Het is heel apart alle vrijheid te hebben, maar tegelijkertijd ook de weg te moeten zoeken op de (soms wat onduidelijke) kaarten.

We komen vandaag net van Noosa afgereden, een onwijs mooi plaatsje met leuke winkeltjes. Hier hebben we een kano tocht gedaan, back to basic, kano-en naar een sandpatch en echt 'een met de natuur'. Vooral toen onze tent was ondergelopen na een hevige regen en onweersbui.... Tijdens die bui waren we aan het kayak-ken en zijn verstandig het water uit gegaan. Toch wel eng, in de middle of nowhere zitten, niet weten wanneer en waar je verder kunt....en blij zijn dat iedereen toch goed voor je zorgt toen we eindelijk terug waren en al onze spullen zeiknat waren.... Ach, nu lachen we er om..maar ik hoef voorlopig niet meer te kayak-ken!

Leuk feitje voor jullie: Eergister was het hier de koudste dag in deze tijd van het jaar in Australië sinds 140 jaar (20 graden).... dachten wij even een leuk 'vakantie' land te hebben gevonden..

Goed...Noosa....daar hebben we een geweldige Coast walk gedaan in het National Park. Mijn eerste koala beer gezien, een schildpad, Guenna (uit de kluiten gewassen hagedis) en walvissen!!!!
Het valt me op dat hier zoveel National Parks zijn... echt alles is beschermd maar toch zijn er heel veel parken gewoon toegankelijk voor publiek. Er zijn veel tours te boeken, die natuurlijk, allemaal erg veel geld kosten. Morgen mijn nieuwe tour, Fraser Island. Hier kijk ik erg naar uit. Ik had zelf kunnen driven in een 4wd, maar dit doe ik liever niet. Ik ga dus lekker uit het raampje kijken en wat foto's maken van de mooie omgeving daar. Ik ben daar 3 dagen (2 nachten) en heb er totaal geen bereik. Probeer me dus niet te bereiken, want dat gaat niet lukken.
Ik hoop dat ik alles nog op tijd opgeladen krijg, zodat ik overal foto's van kan maken.
Het is heerlijk niet zoveel toegang te hebben tot internet, maar soms ook erg frustrerend. Bijvoorbeeld als ik mijn foto's wil backuppen op internet, e-mailen of een verslag wil typen.

Ik merk dat het reizen me wel bevalt, ik zie onwijs mooie plaatsen en ontmoet leuke en lieve mensen, maar ik vind het knap dat mensen het een jaar vol houden, dit is niets voor mij. Tot 1 november hebben we de camper, daarna vlieg ik op 3 november naar Brisbane, daar meet ik Julia weer.
Dit is een Duits meisje dat ik ontmoet heb tijdens de Kano tour, ze is dan daar bij vrienden en ik ben uitgenodigd ze dan te joinen.
6 november gaat mijn vlucht vanuit Brisbane naar New Zealand.... maar er zijn nog zoveel dingen voor die tijd te doen!

Mijn Engels schijnt goed te zijn, ik krijg complimentjes, en probeer het soms maar met handen en voeten uit te spreken/beelden als ik iets geregeld wil krijgen.
De tijd vliegt voorbij, ik kreeg een mailtje van Ragna (thanks!) waarin pijnlijk duidelijk werd dat het bij jullie vreselijk slecht weer is...echt herfst dus!Hier is het zo'n 25 graden en zit ik in een korte broek, bikini en hempje dit verslag te typen. De stranden zijn echt zo wit en de zee is echt zo blauw.
Elke dag val ik van verbazing in verbazing en ik ben erg benieuwd wat me nog allemaal te wachten staat op Fraser, Whitsundays (op een zeilboot!) en de tussenliggende plekken.

Ondertussen denk ik veel na en vraag ik me af hoe het met jullie thuis is, laten jullie een reactie achter? Dit vind ik erg leuk om te lezen..en als je me wilt mailen, ik lees het echt wel, misschien soms wat later. Het is elke keer weer zo leuk om een e-mailtje van het thuisfront te lezen!
Ik mis jullie dan ook echt wel..maar geniet tegelijkertijd van alles om me heen,.. de geuren, kleuren, geluiden (van alle gekke vogels, mosquito's, krekels...en wat nog meer....) maar ook de ontzettend boeiende gesprekken die ik heb met allerlei verschillende mensen.
Hopelijk gaat daar alles goed!!

Morgen eerst maar eens Fraser Island...en dan daarna pas op naar het volgende avontuur....

Dikke kus!!!!




  • 14 Oktober 2012 - 14:22

    Schatkuil:

    Hai Lonneke, je maakt daar inderdaad veel mee. Er is veel te beleven en veel te zien..
    Nog veel plezier en groeten W en R

  • 14 Oktober 2012 - 18:23

    Mieke:

    Hallo Lonneke, leuk om je verslag te lezen. Helemaal vol met Engelse woorden haha.
    Het is inderdaad volop herfst,. de verwarming is aan. Hebben deze week al diverse malen nachtvorst gehad. Dus blijf jij nog maar lekker even daar en geniet van de zon en al die exotische dieren.
    Ik heb pas dropbox.com gevonden (door Sven) misschien ook iets voor jou om je foto's te back-uppen....
    lieve groetjes,

    Mieke

  • 15 Oktober 2012 - 06:32

    Noach:

    Lekker genieten en leuk om te lezen!

  • 16 Oktober 2012 - 11:41

    Jeannette Verbakel:

    Hey Lonneke
    Je bent dus al aan je avontuur begonnen. Voor mij weer even terug in de tijd, 17 jaar geleden zaten wij daar. Geweldig he, veel te zien, een hoop indrukken. En heb je die mieren al aan het werk gezien al die termieten heuvels. Kom je ook in Darwin en Cairns bij de krokodillen?
    Nou ik volg je. Heel veel groetjes Jeannette en Edwin Verbakel.

  • 18 Oktober 2012 - 04:03

    Lonneke:

    Heey wat een leuke reacties, dankjewel!
    @ W&R: Er is idd teveel te zien, zelfs voor 2 jaar tijd!
    @ Mieke: Dropbox gebruik ik inderdaad, maar ik heb niet overal toegang tot een computer / Wifi, dus het is even zoeken! Ik geniet idd nog even, want het is hier prachtig!
    @ Noach: Dankjewel!! Doe je iedereen de groeten? Mis je me al bij de Queen? ;-)
    @ Jeanette & Edwin, wat leuk dat jullie me volgen! Ik ben inderdaad een maand eerder vertrokken dan gepland, het is hier echt prachtig!Het plan was om naar Darwin te gaan, maar daar is het nu regenseizoen dus dat gaat niet lukken....helaas. Mijn eindpunt wordt Cairns en dan vlieg ik naar New Zealand!
    Edwin: hoe bevalt groep 8? Net zo leuk als groep 7? ;-)
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9370

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: