Bangkok .. En het einde van mijn reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu Bangkok .. En het einde van mijn reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

Bangkok .. En het einde van mijn reis!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

17 December 2012 | Thailand, Bangkok

Bangkok, 14 december 2012, 17.52.

Zo. Daar zat ik dan. Wachtend op m'n Lemon shake en red curry, not too spicy! Naast gigantische vissen in de vijver, in m'n gister met korting gekochte harem broek (wat zit deze toch heerlijk!!) alle Aziatische cultuur op te snuiven.
Wauw, hoe ongelooflijk geweldig mooi, nee niet mooi, indrukwekkend, is het hier!

Na mijn drie vluchten kwam ik gisteren eindelijk aan. Op het vliegveld van Taipei kwam ik twee Nederlandse meiden tegen. De een vloog meteen verder in Bangkok en de ander wilde wel even met me de stad in, gezelligheid! 
Met Aniek de enge immigratie (hoe makkelijk kom je een land binnen.nl) getrotseerd en m'n bagage gevonden. Een dubbel gevoel.. Want de volgende vliegreis die ik zou maken .. Is naar Nederland! En dan staan m'n geliefden me al op te wachten terwijl ik mijn tassen pak.. Heel vreemd!
Gelukkig wilde Aniek wel de stad in, ze moest overigens toch wachten tot om 2.30 haar vlucht ging. Na alle aanwijzingen van Mathijs, Dirk en brother Louis na gelezen te hebben wist ik het weer, pinnen, flesje water scoren voor onderweg bij de 7eleven, naar level 1 en een taxi scoren. Hop naar Bangkok, Kao San Road! 
'Veilig en wel' met Aniek verwonderde ik me in de taxi van het onmogelijke verkeer, de drukte in de stad, maar ook de gouden Boeddha beelden en gouden tempels in de stad. Geweldig mooi en indrukwekkend. Hadden de Westerse landen Australië en New Zealand me qua onderweg van en naar t vliegveld niets gedaan, dit was een belevenis op zich! Niet alleen omdat we wisten dat we opgelicht werden qua prijs.. Want we hadden in ons halve gesprek met de beste man een prijs afgesproken die ik niet meer wist.. (500 Bath uiteindelijk...., dat is 12,50 dus 6,25 PP, te overzien dus!) en omdat we dus echt niet konden communiceren met elkaar. Zo grappig, wat een ervaring na drie maanden reizen weer!

Aangekomen in het luxe guesthouse had Mathijs mijn kamer al geboekt en betaald... Aangekomen had hij niet teveel gezegd, in deze 'kamer' kon ik diagonaal, horizontaal en van links naar rechts in bed liggen, eindelijk mijn yoga mat uitrollen en dansen totdat ik erbij neer viel. En misschien belangrijker.. Ik had mijn eigen douche.. Wc.. Bed.. Genieten!!
Samen met Aniek heb in hier heerlijk gerelaxt voordat we ons in de stad zouden begeven. 
Na gehangen, gelachen en gewifi-t te hebben.. Want dat hadden we niet in Australië en Nieuw Zeeland.. Zijn we ons dan richting Khao San Road begeven. DE backpackers straat met cafés, alle accomodaties voor backpackers.. Ennnn winkeltjes waar geen prijzen staan...dus mam, bedankt voor je genen! Ik heb heerlijk alles af lopen dingen.. Ik hou wel van die cultuur.. ;-)

Nadat we 'special price for you my friend' 'you beautiful ladies' 'kijken kijken' 'tuk tuk?!' 'Where you going beautiful Ladies!?' 'Amsterdam!you're from Amsterdam I can see!' beu waren zijn we heerlijk ergens pad Thai gaan eten met een Lemon shake. Dat zijn noodels met groenten en ei en een soort slush puppy! Helemaal niets mis mee. Aniek was er natuurlijk maar een dag dus we hebben wat straatjes gezien en lekker cocktails gedronken op onze reizen.

Helaas moest ik ook Aniek uit zwaaien, en zo bleef ik alleen achter. In mijn luxe kamer. Hoe mooi ook, ik miste toen thuis toch nog steeds. Hoeveel indruk de stad ook gemaakt heeft en hoe geweldig, dan nog. 
De volgende dag heeeeerlijk uitgeslapen, als ontbijtje yoghurt met fruit gegeten en een orange shake. Waar in New Zealand en Australia de fruit en groenten niet te betalen waren, kon ik er nu extra van genieten. 
Ook omdat ik zo ziek was geweest, voelde ik me nu weer top fit. Daardoor weer wat wezen shoppen, maar ook mijn allereerste tempel bezocht.
Voor degenen die mij kennen weten dat ik wel van Boeddha's houd.. Maar toen ik de eerste tempel in liep (met mijn net gekochte sarong om mijn schouders; anders ben je te bloot..) werd ik toch wel even stil. Van binnen en van buiten. 
Zo ongelooflijk indrukwekkend. En al staan er vast meer in Azië, ik vond het weer een hele ervaring!

De volgende dag wist ik dat Robbert-Jan naar Bangkok kwam. Ik heb hem in Australië ontmoet en we konden het goed vinden omdat we beiden het leven thuis zo waarderen. Heel erg fijn dat hij er was, even wat afleiding en alleen is ook maar zo alleen. Toen hij geland was zijn we de stad in gegaan en hier hebben we nog wat geshopt, gegeten en gedronken. Echt even vakantie. Want uiteten gaan kost hier rond de 5 euro PP en dan moet je al goed je best doen.
De dagen eropvolgend zijn eigenlijk niet heel anders verlopen, heel relaxed!
De laatste avond wilde ik graag dr. Fish proberen. Dan zwemmen er visjes in een bak die aan je voeten gaan knagen en de oude huid er af eten.. Dat was bij mij wel nodig na drie maanden Backpacken!
Was ik alleen even vergeten dat ik soms wat lichtgevoelig ben.. En het dus uit schaterde (blijkbaar klonk ik als een speenvarken haha) van het lachen. Ik kon er niet aan wennen en kreeg een halve slappe lach. Vervolgens werd meneer de Thai wat boos want ik jaagde natuurlijk zijn visjes weg met mijn gespartel en waterballet. Een slag op m'n been en ik besloot maar rustig te ademen en met Robbert Jan over andere dingen te praten dan visjes!
Een cocktail die volgde en een laatste Skype gesprek.. En dat was Bangkok.

Als afsluiting heb ik vandaag gewoon een kamer geboekt. Mijn vlucht vertrekt pas om
2.30 en zo kon ik nog een paar keer douchen, relaxen, m'n spullen veilig te houden en erg ongeduldig mijn vlucht af te wachten. Mijn loempia's zijn gebracht, net zoals mijn Lemon shake. Het is nog wachten op m'n stir fried chicken cashew nut.. With steamed Rice.. Maar de Thaise keuken kennende duurt dat niet zo lang meer.
En na heerlijk gegeten te hebben (met veel te veel knoflook, arme buurman of buurvrouw in t vliegtuig vanavond!!) 
Overdenk ik de afgelopen drie maanden.
Het lijkt wel of ik ze zelf niet beleefd heb maar iemand anders. 

Het is voorbij gevlogen! Ik heb onwijs mooie dingen mogen zien en mee maken. Lieve, leuke en gekke mensen ontmoet die me ieder wel iets hebben geleerd en/of gegeven.
Ik prijs me een gelukkig mens dat ik op de juiste momenten de juiste mensen ben tegengekomen. Toen ik een dipje had, ziek was, een lach kick of een gekke bui.. 
Wauw. Wat een ervaring.
En juist alle momenten, goed of 'slecht', zijn me bijgebleven. Wat een geweldige levenslessen en wat heb ik toch genoten. Ondanks het gemis, was het geweldig en prachtig mooi!
Ik ben bevoorrecht dat ik dit heb kunnen en mogen doen. Was ik mezelf op bepaalde punten even kwijt geraakt.. Alle puzzelstukjes heb ik weer gevonden. Vol goede moed ga ik op zoek naar een nieuwe baan in het prachtige Amsterdam.. En lieve vrienden en familie, dit is echt niet zo ver weg! En mijn autootje rijdt snel genoeg even met mij op en neer.. Al moet ik wel even wennen aan het rechts rijden.

Nu ik bij mijn boarding gate zit ben ik wel een beetje zenuwachtig. Over een uurtje stap ik mijn vliegtuig in. Zal alles wel hetzelfde zijn? Wie staan er nu daadwerkelijk op Schiphol? Wie zie ik snel weer? En komt er toch een witte kerst voor mij?
En.. Ga ik het reizen niet missen?
Het mooiste van alles is dat ik weet dat het wel goed komt, op welke manier dan ook. Sommige dingen in het leven zijn niet te plannen, is geen vat op te krijgen. En eigenlijk, is dat ook wel leuk, zorgt dat wel weer voor uitdagingen.
'Probeer berusting te vinden in de dingen die niet te veranderen zijn..' 

Nu rest mij het laatste. Ik ben natuurlijk heel dapper op reis gegaan in mijn eentje, maar ik had het niet zonder een aantal mensen in mijn leven gekund. Ik wil geen namen noemen, want ik wil niemand vergeten. Jullie weten zelf wel wie jullie zijn!
Mijn grootste dank gaat uit naar mijn lieve ouders en (schoon)familie die er voor me zijn geweest en zo lief gereageerd hebben op mijn blogs, mailtjes hebben gestuurd, noem het maar op. Hierbij natuurlijk net zoveel dank naar mijn lieve lief, maar ook vrienden en vriendinnen. Jullie zijn goud waard! Door jullie heb ik deze reis op deze manier kunnen maken en stukje bij beetje (Hoe cliché) kunnen terug vinden. Maar ook zo kunnen ervaren.

Duizend maal dank, want ook al zat ik aan de andere kant van de wereld.. Jullie waren daar.. Altijd!

Het einde van mijn reis, het begin van de rest van de reis van mijn leven.. Kom maar op!
Ik ga alle uitdagingen graag aan!

Enneh.... Tot straks!!!!

Liefs,
Dikke Kuss.

Bangkok Airport 
18 december 2012 00:56

  • 17 December 2012 - 20:04

    Mieke:

    Jouw reis zit er bijna op.
    Op Schiphol heb ik jou en een van mijn dochters, Diewer, 3 maanden geleden uitgezwaait. En jouw verhalen net als die van Diewer op waarbenjijnu gevolgd.
    Je hebt een enorme reis gemaakt. Tijdens" het' reizen en in jezelf. Je kunt dat heel goed onder woorden brengen.
    Onze wegen zullen nu je uitgereisd bent ook scheiden. Dank je wel dat ik deelgenoot heb mogen zijn van deze reis.
    Heel veel geluk in je verdere leven
    En geniet van je 'Thuiskomst'!

  • 17 December 2012 - 20:35

    Lianne:

    Welkom thuis ,
    Wat gaan wij je mooie verhalen missen,maar wat gaan wij samen genieten van. Je mooie nieuwe toekomst !
    Lieve Lonneke we zien elkaar met Kerst,maar of dat het dit jaar een witte wordt ,dat kan ik je niet garanderen .

    Een hele fijne thuiskomst .

    Liefs Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1752
Totaal aantal bezoekers 9326

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: