National Park, Walk of geen Walk - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu National Park, Walk of geen Walk - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

National Park, Walk of geen Walk

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 November 2012 | Nieuw Zeeland, Tongariro

12 November, National Park, 
Walk of geen Walk?

Waar ik gister nog hoop had om DE one day hike te gaan doen, is de hoop vandaag vervlogen. Ik zou de hike gaan doen die in Tongariro is, The Tongariro Alpine Crossing genaamd, vulkanen, kraters, bergen, meren, bergen, 19 km die ongeveer 9 uur in beslag neemt. Een geweldige walk, maar de weersvoorspellingen waren alles behalve goed. Omdat de weersvoorspellingen slecht waren, heb ik besloten om m niet te doen, maar wel een extra nacht hier te blijven. Door mijn bustrip staat veel vast en ben ik veel onderweg.
Prachtige landschappen, mooie bergen, schapen en nog eens schapen. 44 miljoen dus en ik heb er al veeeeel gevonden, dat is iets wat zeker is!
Ik baal natuurlijk onwijs dat ik die trip niet heb kunnen doen, maar toen het zojuist zo hard begon te regenen en onweren, werd het me maar al te duidelijk dat ik een verstandige keuze had gemaakt.
Toch ook wel jammer, want iedereen van m'n groep waarmee ik startte is al verder.. En om veilig te kunnen wandelen (zonder lastiggevallen te worden of evt. Zonder hulp te zitten onder t wandelen) heb ik toch wel Iemand nodig..

Gisteren heb ik in Wai-O-Tomo een cave walk gedaan. We zijn daar de grotten in gegaan waar de glowworms leefden, heel erg indrukwekkend! Ze schijnen maar 9 maanden daar licht te geven en daarna transformeren ze in een vlieg voor 3 dagen en dan.... Dan gaan ze dood. 
Het was heel vreemd om al die lichtjes in de grotten te zien, het leek wel of ze sterren waren in de nacht! 
In dat plaatsje is trouwens ook een gedeelte van The Hobbiton, de nieuwe film van Lord of The Rings (eigenlijk is dat het boek VOOR LOTR) opgenomen. Dat vertelde de gids van de tour. Hij vertelde dat er helikopters landden met de crew, de spelers van de film en dat het hele dorpje, dat 500 inwoners telt, toen meteen wist wat er aan de hand was. De crew heeft een privé tour gehad in de caves, waar ik dus ook ben geweest.. Lekker belangrijk!
Maar het was in ieder geval wel de moeite waard, ook de stalegtieten en mieten.... Ofzoiets!

Nadat ik vanmorgen mijn lief via Skype gesproken had, heb ik de was gedaan, Nouja.. De was gedaan.. De machines wassen hier niet echt goed, dus alles komt er nat uit, zonder dat het zo lekker ruikt aks dat het thuis altijd doet. Jullie weten vast wel wat ik bedoel.. Ik vind het altijd zo fijn als ik thuis de was heb gedaan, want alles ruikt dan weer zo ontzettend fris! Dat is hier dus niet het geval.. Maar goed, alles is bijna droog en dan kan het weer geordend in mijn tas!

Vanuit een tas leven is niet zo'n ramp, maar elke dag voor vertrek (in de vroege ochtend) m'n tas dicht krijgen.... Dat is wel een ramp! Want mijn tas lijkt elke dag voller te zitten, terwijl ik maar 1 broek meer sinds vertrek uit Nederland erin heb zitten... Misschien zijn er stiekem hobbits in gekropen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 9367

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: