Hobbiton - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu Hobbiton - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

Hobbiton

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

9 November, Hobbiton

Hobbiton ja, DE filmset van Lord of The Rings, die nog in tact is, de rest is netjes opgeruimd.

Vanmorgen rond half zeven opgestaan, douchen, alles in m'n tas proberen te proppen en mijn Magic avontuur te starten.
Na drie keer mijn bushalte gecheckt te hebben, want ik vond het zo raar dat mijn bus uit de stad kwam, maar ik de andere kant op moest. Bleek mijn intuïtie het toch goed te hebben: verkeerde kant van de straat. Nadat m'n bus te laat arriveerde werd ik welkom geheten door vijf Nederlanders: Hoi Lonneke! Mijn naam verraad natuurlijk mijn afkomst.. Haha, toch een voordeel. 
In de bus snel aanspraak, en zelfs een Jan uit Volendam (nee, niet Smit, maar voor zijn privacy houd ik wel zijn achternaam voor me) ontmoet.
We wilden allebei dolgraag de film set van LOTR bekijken. En ach, we zijn hier maar 1 keer dus dat geld hebben we er voor over. 
En hoe, wauw!

Hobbiton
Ik was altijd al onder de indruk van de films... En dacht dat Hobbiton niet echt bestond. De kleine huisjes, met ronde deurtjes, alles in het klein: de (glas in lood) raampjes, het bankje voor de deurtjes, dit alles 'verstopt' in de gras heuvels van New Zealand, in de verte veel schapen.
Natuurlijk veel schapen.
In New Zealand wonen 4,4 miljoen mensen.. En 45 miljoen schapen. Geloof me, dat zijn veel schapen! Geweldig, op de groene heuvels van New Zealand.
We hadden geluk tijdens onze tour, een jonge studente die onze kleine groep (van 6 mensen!!) rond leidde, ze vertelde dat de grootste groep 46 mensen kan bevatten. We hadden nu tenminste veel tijd om foto's te maken en alles goed in ons op te nemen. 
Wauw, geweldig, we liepen echt op DE set van LOTR.
Terwijl de film opgenomen werd, is zelfs het leger ingezet om de mensen weg te houden van de set.. Degene die zich toch waagde in een helikopter om een glimp op te vangen, dat waren er twee, kreeg een boete van 15.000 dollar.. Maar sowieso.. Het leger inzetten om een filmset geheim te houden....

De huisjes zijn dan ook niet gemaakt van kunststof, maar van hout en echt materiaal. Het was levensecht. En ook al zat er niet een echt huisje in de bergen verstopt (ze zijn over t algemeen 50 cm diep). Toch had ik bij elk huisje de hoop dat t wel zo was..
De natuur hier is onbeschrijflijk mooi, zo geweldig! 

Nu in de bus is het tijd voor iets wat ik al twee maanden niet heb gehad... En wat ik van Jan mag lenen..... : 
Een Donald Duck!!!!

Ontzettend bedankt voor jullie super lieve reacties, het is zo leuk om deze te lezen en er verschijnt dan ook een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht als ik ze lees!

Next stop: Lake Taupo, en nee daar ga ik niet skydiven.. Want dat wil ik op Fox Glacier gaan doen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 9364

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: