Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lonneke Hezewijk - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

01 November 2012 | Australië, Cairns

Zo, daar zat ik dan alweer, na een roadtrip van 28 dagen, aangekomen in Cairns.

Bovenin Australië aan de Oost kust.
Naast me zit Elise, die ook haar e-mail en verslagen aan het bijwerken is. Toch grappig hoe we elkaar steeds weer ontmoeten en over een uurtje met z'n allen gezellig een hapje gaan eten hier.
Dat hebben we wel verdiend na:
Noodles, Noodles gemixt met Cup a soup, pasta, salades, boterhammen met pindakaas, 'kaas' en chocolade pasta, soep en broodjes met tonijnsalade.

Aangekomen in Cairns ben ik wel blij dat ik nu even rust heb, in hostels slaap en we de campervan ingeleverd hebben.
Ik was er wel even klaar mee.
En vooral: ik ben toe aan deel 2 van mijn reis: New Zealand!
Ik heb een buspas gekocht die me van Noord naar Zuid brengt, in 5 weken, want over 6 weken...dan zit ik alweer in Bangkok..
Op 12 december vlieg ik naar Bangkok, waarna ik op 18 december huiswaarts keer!

Want het reizen is geweldig, maar langer dan 3 maanden, dat is nu even niets voor mij. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek in Nederland, na mijn reis, dus dat is meer dan geweldig mooi!

Het is hier prachtig, maar heb zin in mijn avontuur in New Zealand.
Australië, of in ieder geval de Oost kust is too much,
alles is 'te amazing' en 'te awesome'.
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg, geen idee meer wat de uitdrukking is.. maar het is voor mij allemaal 'too much'.
Het is een soort gevoel, wat ik niet heel erg goed kan omschrijven.

Ik mis misschien ook wel de cultuur in een land. Misschien dat het mijn eigen verwachtingen zijn geweest waarin ik mezelf gedeeltelijk in teleurgesteld heb.Het kan goed zijn, dat ik over een tijdje, hier heel anders op terug kijk en dan is dat ook prima.

Eerst maar eens New Zealand,
de natuur schijnt hier prachtig te zijn, ik ben benieuwd!
Daarna nog een weekje Bangkok, heerlijk!
Dan keren Mathijs en ik volgend jaar samen terug naar Azië. Dat is het voordeel van leerkracht zijn..genoeg vakanties om op te nemen!

Goed, de campervan afgeleverd, nu weer hostels en een beetje shoppen. Ze hebben hier geen strand, (wel een zee vol stingers en Great Barrier Reef) maar een Lagoon.
Dit is een soort 'nep meertje/zwembad' aan de zee kant. Zodat je wel het uitzicht hebt, maar niet de kwallen etc.
Heerlijk om wat te verkoelen aan het water, want het is hier ontzettend vochtig en warm!

Mochten jullie nog wensen hebben voor souvernirtjes/kerstkadootjes, iets wat je ECHT graag wil uit Australië, laat maar even weten..want over een paar dagen...ben ik hier weg!!
(Een didgeridoo past niet in mijn backpack trouwens....)

Het is prima zo, mijn reis wat korter, is net zo prima.
Heerlijk om dit heerlijke weer te hebben op 1 november en heerlijk in de kou thuis in kerst te vieren en bij Mathijs te zijn dan.

Dus, up to Brisbane en New Zealand!

  • 02 November 2012 - 14:04

    Mieke:

    Hallo Lonneke,

    Volgens mij heet dat gewoon heimwee. Niks mis mee. Waarschijnlijk geeft dat aan, dat je hier (met Mathijs) gelukkig bent. Ik zag ook op facebook dat je genoeg vrienden erbij hebt gekregen.
    Leuk hoor, geniet nog lekker van de resterende tijd in Australië en Nieuw-Zeeland, nu kan het nog.
    En trouwens, wat fijn dat je mag gaan solliciteren!

    hartelijke groetjes van Mieke

  • 02 November 2012 - 14:04

    Mieke:

    Hallo Lonneke,

    Volgens mij heet dat gewoon heimwee. Niks mis mee. Waarschijnlijk geeft dat aan, dat je hier (met Mathijs) gelukkig bent. Ik zag ook op facebook dat je genoeg vrienden erbij hebt gekregen.
    Leuk hoor, geniet nog lekker van de resterende tijd in Australië en Nieuw-Zeeland, nu kan het nog.
    En trouwens, wat fijn dat je mag gaan solliciteren!

    hartelijke groetjes van Mieke

  • 02 November 2012 - 16:27

    Wilma Je Peetante:

    hoi Lon zoals Mieke al zegd dat noemen we dus heimee is niets mis mee heb dat zelf ook gehad toen ik intern zat vanwege mijn studie in Barneveld! heb dat om die reden ook niet afgemaakt!
    jammer maar helaas pindakaas,ben nu ook gelukkig was misschienalles heel anders verlopen?
    een boomerang is dat niet echt iets uit Australie die twee puntjes op de e moet je er maar bijdenken
    nu de groetjes maar weer en veel plezier in Nieuw Zeeland xxxxx van ons .......Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Lonneke

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9351

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2012 - 16 Juni 2013

Mijn Droom!

Landen bezocht: